Aktualności

USOS, Office 365, Moodle - poradnik dla studentów

03.10.2022 Komunikaty
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

 Drodzy Studenci, niektóre z zajęć w semestrze zimowym odbywać się będą w sposób zdalny z wykorzystaniem dostępnych na Uniwersytecie systemów informatycznych.

Aby pomóc wam nieco w odnalezieniu się we wszystkich platformach, z których będziecie musieli korzystać, przygotowaliśmy dla was, krótki poradnik. Znajdziecie w nim praktyczne wskazówki dotyczące urzytkowania:

  1. systemu USOSweb;
  2. Office 365;
    • Outlook
    • MS Teams
  3. platformy e-learningowej Moodle.

CxmaFDDyWSiiAAAAAElFTkSuQmCC

USOS - Uniwersytecki Systemu Obsługi Studiów to oprogramowanie, które wspomaga proces obsługi toku studiów. System zawiera wszelkie informacje o oferowanych przez Uczelnię przedmiotach, prowadzonych zajęciach, programach studiów, przechowuje dane pracowników i studentów, wystawione oceny i zaliczenia, plany zajęć, płatności studentów, informacje kadrowe i inne.

 

Serwis USOSweb umożliwi Państwu dostęp do niektórych z tych informacji za pośrednictwem strony internetowej: https://usosweb.upjp2.edu.pl/

 

Do czego służy studentom serwis USOSweb? 

Dzięki serwisowi każdy student może: 

  • sprawdzić zajęcia na jakie został zapisany w danym semestrze oraz nazwiska i tytuły osób prowadzących 
  • sprawdzić otrzymane przez siebie oceny i zaliczenia 
  • uzyskać informacje na temat prowadzonych przez Uczelnię przedmiotów 
  • uzyskać inne informacje dotyczące toku studiów.

 Jak i kiedy korzystać z USOSweba?

Do ogólnych informacji serwisu USOSweb ma dostęp każdy użytkownik. Do szczegółowych informacji osobowych i programowych mają dostęp jedynie zalogowani użytkownicy, przy czym każdy może oglądać jedynie swoje dane w serwisie.

Aby móc zalogować się do USOSweba i mieć dostęp do większej ilości informacji należy użyć do tego celu identyfikatora (numer albumu) oraz hasła, które należy wygenerować według instrukcji:

logowanie_usos.png

Dlaczego warto logować się do USOSweba? 

Logując się, macie Państwo większy dostęp do informacji związanych z tokiem studiów i Uczelnią.

Uzyskujecie Państwo możliwość wcześniejszego zweryfikowania poprawności wpisanych do systemu zajęć, ocen i zaliczeń. 

Struktura USOSweba

Strona tytułowa USOSweba  wygląda tak, jak na rysunku poniżej. Można podzielić ją na cztery sekcje:

  1. Panel Centralnego Systemu Uwierzytelniania. Większość funkcji dostępnych w USOSwebie nie jest dostępna dla każdego, kto wpisze w przeglądarce adres serwisu. Dostęp do nich wymaga wcześniejszego zalogowania się. Na samej górze każdej strony serwisu znajduje się przycisk ‘zaloguj się’.
  2. Menu główne. Zawiera listę odnośników do głównych działów USOSweba, takich jak na przykład ‘Katalog’, ’ Dla studentów’ lub ‘Dla pracowników’.
  3. Menu podrzędne. Panel z lewej strony ekranu zawiera menu związane z pozycją wybraną w głównym menu. Zawartość tego menu zmienia się między innymi w zależności od działu wybranego w górnym menu. Przykładowo, po wybraniu w górnym menu pozycji ‘Dla studentów’ w menu z lewej strony odpowiednio zmieniają się pozycje.  Nie każdy użytkownik ma dostęp do wszystkich odnośników. Niektóre dostępne są dla wszystkich (i czasami nawet nie trzeba się zalogować, żeby móc z nich korzystać), niektóre tylko dla studentów, inne jeszcze tylko dla pracowników.
  4. Treść strony. Po wybraniu odpowiedniej pozycji z menu zmienia się odpowiednio treść strony.

 usos_wyglad_strony.png

*

*

*

office365.png

Każdy ze studentów posada konto w usłudze Office 365, uzyskuje do niego dostęp logując się na swoje się konto domenowe  (imię.nazwisko@student.upjp2.edu.pl). Konta są generowane przez Uniwersytet, każdy otrzymał na prywatny adres e-mail (podany podczas rekrutacji) login, hasło i link z instrukcją do pierwszego logowania.

Pierwsze logowanie instrukcja – TUTAJ

Najważniejsze aplikacje:

  1. 1200px-microsoft_office_outlook_2018presentsvg.png Outlook – skrzynka mailowa w domenie student.upjp2.edu.pl - https://outlook.office.com/
    • Pod tym adresem logujemy się na naszą uczelniana skrzynkę mailową.
    • Wszystkie instrukcje dotyczące tego klienta poczty znajdziesz TUTAJ
  2. oip.jpg Microsoft Teams – platforma na której odbywać się będą w najbliższym semestrze - https://teams.microsoft.com/
    • Jak zacząć przygodę z MS Teams?  Jak uruchomić aplikację? Jak dołączyć do spotkania? 
      Po instrukcje kliknij TUTAJ

*

*

*

moodle-logo-rgb.png

Oprócz platformy Microsoft, niektóre formy zajęć mogą być prowadzone na platformie e-learningowej Moodle (np. Szkolenie biblioteczne) - https://ekursy.cyfronet.pl/

Logujemy się na nią tymi samymi danymi co na konto USOSweb. Od razu po zalogowaniu, na stronie głównej wyświetlą się nam przedmioty, kursy, bądź też szkolenia do których jesteśmy przypisani – później wystarczy już tylko podążać za poleceniami prowadzących .

Dy0M+Wx0YgzIAAAAAElFTkSuQmCC

Szczegóły dotyczące odbywającego się na tej platformie szkolenia bibliotecznego, na stronie Biblioteki – KLIKNIJ TUTAJ

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)

Zapisano