Książki

Prezentujemy najnowsze pozycje książkowe pracowników naszego Wydziału.

Więcej informacji o książkach można uzyskać klikając w wybraną pozycję.

2023:

P. Polak, K. Trombik, Metodyka pracy naukowej w filozofii: wprowadzenie do warsztatu cyfrowej humanistyki, Kraków: Księgarnia Akademicka 2023.

2022:

W. Grygiel, D. Wąsek, Teologia ewolucyjna. Założenia - problemy - hipotezy, Kraków: Copernicus Center Press 2022.

R. Krzanowski, Ontological Information: Information in the Physical World, New Jersey: World Scientific 2022.

J. Mysona Byrska, Cnoty mniejsze w świecie konsumpcji. Skonsumowana przyjaźń, zaufanie, życzliwość, szacunek oraz gniew i chciwość, Kraków: Wydawnictwo Naukowe UPJPII 2022.

T. Obolevich, The Eastern Christian Tradition in Modern Russian Thought and Beyond, Leiden: Brill 2022.

2021:

W. Grygiel, Jak scena stała się dramatem. Filozofia w kontekście teorii względności, Kraków: Wydawnictwo Copernicus Center Press 2021.

G. Hołub, Understanding the Person. Essays on the Personalism of Karol WojtyłaPeter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften 2021.

Z. Liana, Filozoficzne korzenie metody krytycznej K.R. Poppera. Metoda krytyczna we wczesnym ujęciu K.R. Poppera wobec metafilozoficznej tradycji neokantowskiej szkoły J.F. Friesa, Kraków: Copernicus Center Press 2021.

T. Obolevich, Wokół filozofii Siemiona Franka, Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza UZ 2021.

K. Petryszak, Ontologia kultury. Badania nad kulturą w oparciu o zmodyfikowaną ontologię Romana Ingardena, Kraków: Wydawnictwo Naukowe UPJPII 2021.

K. Trombik, Koncepcje filozofii przyrody w Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie w latach 1978-1993. Studium historyczno-filozoficzne, Kraków: Wydawnictwo Scriptum 2021.

2020:

J. Jagiełło (red.), Józef Tischner, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum 2020.

M. Hołda, Źródło i noc. Wprowadzenie do współczesnego absconditeizmu, Kraków: Wydawnictwo WAM 2020.

A. Lemańska, A. Olszewski, A. Świeżyński, K. Trombik, Kazimierz Kłósak, Kraków: Wydawnicrwo Naukowe Akademii Ignatianum 2020.

T. Obolevich, Мирра Лот-Бородина. Историк, литератор, философ, богослов, Санкт-Петербург: Нестор-История 2020.

T. Obolevich, Семён Франк, Лев Карсавин и евразийцы, Москва: Изд. Модест Колеров 2020.

B. Żmuda-Frydrychowska, Personalizm Adama Rodzińskiego wobec wyzwań współczesnej kultury, Kraków: Wydawnictwo Naukowe UPJPII 2020.

2019:

G. Hołub, T. Biesaga, J. Merecki, M. Kostur, Karol Wojtyła, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum 2019.

T. Obolevich, Faith and Science in Russian Religious Thought, Oxford University Press 2019.

T. Obolevich, Немецкий период философской биографии С.Л. Франка (Новые материалы), Москва: Российская академия наук 2019.

M. Hołda, Głos ukrytego Boga. Heidegger i Rahner o sumieniu, Kraków: Wydawnictwo WAM 2019.

A. Pala, Dynamizm człowieka w ujęciu filozoficznym Karola Wojtyły i Józefa Tischnera, Kraków: Wydawnictwo Naukowe UPJPII 2019.

2018:

40 lat filozofii w Uczelni papieskiej w Krakowie, red. J. Jagiełło, Kraków: Wydawnictwo Naukowe UPJPII 2018.

W. Zuziak, Nurty etyki, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum 2018.

J. Mysona Byrska, Podstawy filozofii dla nie-filozofów, Kraków: Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy 2018.

W. K. Gródek, Jedno, wiele, nic u Zenona i Gorgiasza. Analiza terminów hen, polla, ouden w kontekście teorii Parmenidesa, Kraków: Wydawnictwo Naukowe UPJPII 2018.

K. D. Rycyk, Eidos: próba odczytania znaczenia i funkcji eidos w myśleniu Platona w kontekście filozofii presokratyków, Kraków: Wydawnictwo Naukowe UPJPII 2018.

fundusze.png